Ce inseamna un business cu haine second-hand?
Sa deschizi un magazin second hand in anul 2019 pare a fi un lucru mult mai
diferit fata de cum aratau lucrurile cu un deceniu in urma. Industria de
revanzare in ansamblu este de asteptat sa se dubleze ca dimensiune pana in
2022, iar entuziastii de economisire nu mai trebuie sa ”sape” dupa chilipiruri
la magazinele locale. Astfel de magazine, noi, inregistreaza platile in mod
digital, iar noi, Milenium Shopping intentionam sa conducem boom-ul industriei in Romania.
Site-urile de expediere online au crescut cu 49% intre 2017 si 2018, in
timp ce revanzarea traditionala a crescut cu doar 9%. Multi antreprenori
aspiranti care incearca sa-si inceapa propriile magazine de imbracaminte uzate
ar putea intra pe piata exploziva a disruptorilor de revanzare si isi vor
deschide magazinele online.
Arunca o privire asupra diferitelor fatete ale industriei de imbracaminte
de mana a doua si ce este necesar pentru a iti incepe propria afacere in
fiecare dintre ele.
Magazinele de imbracaminte second hand ofera potentialilor proprietari de
afaceri multe avantaje fata de inceperea unei afaceri de imbracaminte de
retail, deoarece costurile de pornire pot fi mai mici decat un magazin de
imbracaminte traditional. Magazinele de imbracaminte second hand ofera o marja
de profit mai mare datorita faptului ca inventarul este donat sau expediat, mai
degraba decat cumparat.
Un alt avantaj este ca aceste tipuri de magazine tind sa prospere in perioadele
de crestere economica lenta. Desi exista avantaje ale deschiderii unui magazin
de imbracaminte uzate peste un magazin traditional de vanzare cu amanuntul,
exista si alte consideratii pe care potentialii proprietari de afaceri ar
trebui sa le ia in considerare inainte de a deschide un magazin de imbracaminte
second hand.
Ce trebuie sa iei in
considerare?
1. Cunoaste-ti clientul -- Ca orice alta afacere, atunci cand deschizi un
magazin de imbracaminte second hand, trebuie sa stabilesti pe cine vrei sa vizezi
ca si client principal. Acest lucru este important deoarece vei crea un plan de
marketing si vei pozitiona afacerea ta pentru a obtine cea mai mare
vizibilitate. In ceea ce priveste imbracamintea de acest tip, ai multe optiuni de specializare. O optiune este piata de moda de ultima
ora pentru cei interesati de tendintele actuale, dar care nu sunt dispusi sa
plateasca pretul de cumparare nou. O alta alternativa este piata pentru
imbracamintea de designer de epoca. Clientii mai tineri iubesc stilurile boeme
din anii saptezeci.
2. Locatia -- Cercetarea zonei este un lucru important ce trebuie luat in
considerare inainte de deschiderea unui astfel de magazin. O afacere de
imbracaminte second hand poate fi rulata online sau poti inchiria un spatiu in
acest sens. Internetul iti poate oferi chiar si sansa de a construi o
recunoastere a capitalului si a numelui inainte de a deschide o locatie
permanenta a magazinului.
3. Strategia de marketing -- Aceasta nu trebuie sa fie la fel de agresiva
ca in cazul unui magazin de retail. Aici este importanta cunoasterea clientului
tau. Pentru a economisi bani, incearca sa scoti din cutie idei, cum ar fi
furnizarea de pliante. Colegiile comunitare si universitatile locale sunt, de
asemenea, surse de clienti pentru magazinele de imbracaminte second hand. Nu
uita sa comercializezi donatii, dar si cumparatori. Vei avea nevoie de solutii
pentru refacerea stocurilor. Iti stam la dispozitie cu un portofoliu amblu.